söndag 2 januari 2011

Färdigjäst!

Idag har det gått 37 fulla veckor av min sista graviditet. Hos barnmorskan senast så summerade vi graviditeten och vi skrev ner önskemål inför förlossningen. Önskemålen skilde sig en AANIING från önskemålen inför min första förlossnig, när jag trodde att jag skulle föda "normalt." Då var det typ: Jag vill bada badkar, lyssna på nån lugn musik för babyn, avvakta med smärtstillande osv. Nu var det mer: Jag vill först och främst överleva, operationssalen ska vara full med ERFAREN personal och blodpåsar med blodgrupp A+, MÅNGA! Post op vill jag att ni ICKE snålar med smärtstillande, gärna intravenöst, får man fortfarande Ketogan? Har ni nåt annat som påverkar centrala nervsystemet utan att tarmarna blir så in i helsike gasfyllda? Då tar vi det. Fick barnmorskan med allt nu? Bra, då kör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar