torsdag 6 januari 2011

En vecka kvar!

Om precis en vecka ligger jag förhoppningsvis på BB med vår lilla trea, rykande färsk. Den här graviditeten har varit helt klart jobbigare än de båda andra, men några saker har faktiskt lindrat besvären. Jag känner att jag behöver hissa och dissa lite nu som en slutgiltlig sammanfattning av 9 emellanåt rätt tuffa månader. Först vill jag såklart DISSA:

1. Kommentarer som : "Vilken stor mage du har!" "Är det där tvillingar eller, hö, hö?" Som om man liksom inte hade en aaaniiing om att man går runt med en jättekagge där fram som nästan får en att tippa över. Om nån säger att man har en FIN stor mage får man ju säga tack, skulle nån säga att man har en FUL stor mage så kan jag komma på svar på det också, men just det här ständiga KONSTATERANDET stör mig. Jag säger ju inte till dig varje gång jag ser dig "Du har verkligen en stor näsa/spetsig haka/små fötter/långa armar/feta lår/tätt mellan ögonen!" Antar att du redan vet.

2. ILLAMÅENDET from hell!! Började på mitt nya jobb i typ vecka 8 och var helt grön/grå i ansiktet och ständigt trött varje dag i början, men ville förstås ge ett gott intryck och vara käck och POSITIV (pust!)mot alla nya kollegor och chefer. Tog dessutom på mig ett mycket tidskrävande uppdrag som gick ut över min fritid genom att sätta ihop och genomföra ett seminarium om det sociokulturella funktionshindret...

3. Foglossningen som direkt tog vid när illamåendet lättade...

4. Nästäppan, vaknar varje natt för att jag måste spraya näsan för att kunna andas.

5. Att jag måste återuppta kontakten med försäkringskassan. Efter 10 minuters knapptryckningar där jag tom går med på att delta i deras jävla enkätundersökning EFTER samtalet med handläggaren så får jag höra: "Vi har hög belastning just nu, var vänlig försök senare." Varje dag i tre veckor.

Nåja, jag skulle vilja HISSA också, eller rättare sagt TACKA några för ett gott jobb med att lindra mina graviditetsrelaterade plågor.

1. Nezeril samt Otrivin comp. Stort tack för hjälpen!

2. Postafen som hjälpte mot illamåendet de gånger jag lyckades svälja dom och behålla dom utan att få upp dom med "frukosten". (Blodtrycksmedicinen och vitaminerna.)

3. Ni som sagt att jag är så fint gravid, det värmer trots att det troligtvis är överdrivet.

4. Min familj, mina nya jobbarkompisar och alla andra som hjälpt mig med saker som varit för svåra/jobbiga för mig. Särskilt ni som "pjoskar" med mig, he, he, mer sånt, man är ju inte på smällen jämt, trots allt. (Inte riktigt jämt.)

5. Gina tricot för tillverkning av alla låånga linnen som jag har på mig typ varje dag.

Nu räknar jag ner. 7 dagar kvar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar