söndag 24 oktober 2010

Urinprov

Jag går på MVC i Lerum, det är toppen på många sätt. MEN... Besök på MVC inkluderar ofta (i mitt fall varannan jävla vecka) urinprov. Många känner obehag inför att ta blodprov, inte jag. Det är ju bara att sitta stilla och låta personalen sköta sitt jobb. Minimal insats från mig alltså. Inget att gnälla om. (!) Men URINPROV i tid och otid är ett jävla gissel för mig av flera anledningar.

1. När fan ska jag lära mig att pricka den lilla plastmuggen utan spill? Svårt, svårt. Det är ju som att fånga upp allt vatten från en vattenspridare genom att springa runt med en hink.
2. Torka upp och manövrera den lilla muggen från toan bort till hyllan med samma paniktanke i huvudet hela tiden: Tänk om jag tappar mitt eget kiss över mina byxor... Snyggt.
3. Det värsta av allt: På MVC i Lerum saknas en lucka i väggen där man kan skicka in sina dyrbara droppar på ett någorlunda smidigt sätt. Detta innebär till min stora fasa att man ska tvingas bära ut sin lilla kissmugg bort till labbet, GÅ IGENOM väntrummet med detta i sin hand. Liksom, oj, där sitter nån jag känner, hej, hej, här går jag med min lilla kissmugg. Förfärligt. Än så länge har jag sluppit bära ut mitt kiss genom olika ursäkter som t.ex. "locken var slut", "oj, jag glömde, men det står därinne"

Nej, det är INTE hygieniskt att först tvätta sina händer och SEN bära en mugg full med kiss. Stick mig istället.

1 kommentar:

  1. hahahaahaha känner igen mig. Gjorde precis likadant under min graviditet och förstörde nog några prov genom ivrigt sprayande av bakteriedödande medel innan prov blev helt förslutna

    SvaraRadera