torsdag 24 mars 2011

Tiden förändras och jag med den...

Alldeles nyss stod jag i badrummet och tvättade av mig sminket (nöjd med att jag överhuvudtaget fått på mig smink idag, riktigt smink, inte bara Mimmi Piggs läppglans från barnens necessär!)då 4åringen utbrister: " Mamma, sådär kan du inte gå på fest!!"

Nähä, undrar vad hon tyckte såg värst ut, de svarta ringarna under de rödsprängda ögonen eller hormonplitorna (för det heter väl inte finnar i min ålder?)eller... Och jag som hade en bra dag idag.

Förresten så skulle hon bara veta hur snygg jag var förr. Alla kilon (och dom var inte så värst många) satt där dom borde och jag hånskrattade åt alla stackare som inte klarade penntricket. HA! Penntricket, klart att pennan ramlar ner, hur skulle det annars se ut?? HA,HA HA!

Och det utseendet var ju praktiskt också, man kunde ta en dusch och bli ren utan att behöva lyfta på nåt.

Nåja, tiden förändras och jag med den. Va? Är klockan snart 22? Oj, bäst att gå och lägga sig, jag behöver mina 2 timmars skönhetssömn mer än nånsin.

Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar